Nie przegap Mieszkanie na kredyt – czy warto? Uczenie się przez całe życie Jak założyć własny biznes?

Jak być bardziej produktywnym i mieć więcej czasu?

Jest mnóstwo osób które narzekają na nieustanny brak czasu i jednocześnie mają one świadomość, że ciągle są aktywne i dużo pracują. Problem takich osób z reguły polega na tym, że wykonują one wiele aktywności, jednak nie robią rzeczy właściwych. Warto wiedzieć, że jest kilka sposobów na to, by poprawić swoją produktywność i być bardziej skutecznym.

Priorytety

Podstawową efektywnego zarządzania czasem są priorytety. Wbrew pozorom wcale nie jest łatwo wyznaczyć zadania, które są dla nas najważniejsze. Mówiąc najkrócej, są to takie zadania, które popychają nas do przodu i które sprawiają, że przybliżamy się do naszych celów. Zanim więc je wyznaczymy musimy określić swoje cele, bo powinniśmy wiedzieć dokąd zmierzamy. Niestety, gdy popatrzymy na aktywność własną i swoich znajomych to dostrzeżemy, że mnóstwo osób rozprasza się na bardzo różnych zajęciach, robi wiele rzeczy, działa na wielu polach i jednocześnie są to osoby bardzo zabiegane, zestresowane i nieszczęśliwe. Drogą do sukcesu dla takich osób jest właśnie rozpoczęcie robienia zadań właściwych.

Warto więc wyrobić sobie nawyk, by co jakiś czas sprawdzić, pomyśleć, czy to co akurat teraz robimy jest zasadne. Dotyczy to na przykład przyswajania różnych treści informacyjnych, którymi jesteśmy obecnie zalewani. Gdy mamy chwilę przerwy często przeglądamy Internet i zdarza się tak, że jakaś treść nas wciągnie. Warto w trakcie czytania zastanowić się czy faktycznie jest nam to do czegoś potrzebne, czy to coś nam daje, bo bardzo często wchodzimy w jakiś artykuł, przeciągnięci chwytliwym nagłówkiem a jednak sama treść jest mało wartościowa. Podobnie jest z innymi zadaniami. Być może nieraz narzucamy sobie za dużo, chcemy być zbyt perfekcyjni, warto więc wtedy zastanowić się czy koniecznie musimy w danym momencie mieć super wyczyszczoną kuchnię, duże zapasy żywności czy idealną garderobę na sobie? Gdy się chwilę na tym zastanowimy, może szybko okazać się, że wcale te rzeczy nie są niezbędne albo zwyczajnie mogą poczekać.

Wprowadzaj usprawnienia

Pamiętajmy o tym, że prawie każdą pracę można sobie ułatwić lub uprościć. Należy szukać sposobów, aby daną czynność można było wykonać w krótszym czasie. Podstawą z pewnością jest planowanie. Warto więc każdego dnia stosować listy zadań. Na naszej liście zadań na samym początku umieszczamy zadanie priorytetowe. Dalej dodajemy kilka innych zadań ale nie więcej niż 3 lub 4. Nie ma sensu tworzyć sobie bardzo długich list zadań, bo będą one działać na nas przytłaczająco a i tak wszystkiego nie wykonamy. Zadania, które są powtarzalne warto sobie automatyzować i tworzyć dla nich z szablony. Z kolei zadania podobne warto wykonywać w tych samych blokach. Takie bloki warto też tworzyć terytorialnie czyli łączyć ze sobą zadania, które można wykonać w podobnym miejscu. Oprócz tego bardzo ważne jest delegowanie zadań.

Wiele osób ma z tym problem a tymczasem okazuje się, że bardzo często dużo bardziej opłaca się zapłacić komuś za wykonanie nielubianego zadania niż męczyć się z nim samodzielnie. Pewien problem stwarzają także zadania, których nie lubimy i które zwykle odkładamy. Na nie również warto znaleźć swój sposób. Jeśli są to zadania duże i rutynowe, warto je podzielić na bardzo małe kawałki i zmobilizować się do tego żeby po prostu zacząć. Gdy mamy nad czymś popracować jedynie 5 lub 10 minut łatwiej jest nam się do tego zabrać. Takie nielubiane zadania warto realizować jak najszybciej aby niepotrzebnie nie zajmowały nam one głowy.

Więcej w kategorii