Wiele osób jest przekonanych, że prowadzenie handlu internetowego jest bardzo proste. Ich zdaniem wystarczy wystawić oferty, by już za chwilę zamówienia zaczęły spływać same. Później nadaje się paczki kurierem i biznes kręci się sam. Niestety w praktyce wcale nie jest to takie proste a odnoszenie sukcesów finansowych w sprzedaży internetowej wymaga naprawdę dużo pracy i doświadczenia. Okazuje się, że sprzedawcy internetowi popełniają zwykle te same błędy, które wskazujemy poniżej.
W przypadku sklepów internetowych kluczową rolę odgrywa pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach. Początkujący przedsiębiorcy często są przekonani, że wystarczy stworzyć dobrą stronę sklepu, dodać oferty a klienci znajdą się sami. Tymczasem trzeba być świadomym tego, że na rynku sprzedaży internetowej panuje olbrzymia konkurencja i wszyscy walczą o uwagę odbiorców. Poza profesjonalnym pozycjonowaniem należy też stosować różne formy promocji, jak chociażby prowadzenie firmowego profilu na popularnym portalu społecznościowym. Klientów do sklepu można też przyciągać innymi elementami takimi jak rabat na pierwsze zakupy, wyprzedaże czy specjalne promocje.
Na stronach wielu sklepów internetowych możemy znaleźć oferty, które pozostawiają wiele do życzenia. Główne błędy to za mało zdjęć lub zdjęcia słabej jakości oraz krótkie opisy, które nie zawierają najważniejszych informacji. Tworzeniu ofert produktów trzeba poświęcić naprawdę dużo czasu. Jeśli nie jesteśmy sami w stanie robić profesjonalnych zdjęć zawsze możemy to zlecić agencji, która zajmuje się fotografią produktową. Jeśli zaś chodzi o opis produktu to powinien on być możliwie jak najbardziej wyczerpujący i pisany językiem korzyści.
Częstym błędem nowo powstałych sklepów internetowych jest ustawianie już na wstępie bardzo wysokich cen. Każdy początkujący sprzedawca internetowy musi zdawać sobie sprawę z tego, że upłynie trochę czasu zanim zbuduje on swoją bazę stałych klientów. Na początku trzeba ich czymś przyciągnąć i zachęcić. Z pewnością nie są to wygórowane ceny.
Cześć sklepów internetowych robi ten błąd, że narzuca tylko jedną formę wysyłki, która jest dla nich najwygodniejsza. Bardzo często nie ma też przesyłek pobraniowych, które klienci bardzo sobie cenią. Zawsze warto zaoferować klientom wybór co najmniej trzech różnych form wysyłek, w tym kuriera i odbiory osobiste. Cena za przesyłkę też nie może być wygórowana, tak aby klient nie czuł się oszukany i uważał że towary owszem mają ceny przystępne, jednak sklep nadrabia to na przesadnie drogich wysyłkach.
Jest wiele sklepów internetowych, z których obsługą trudno jest się skontaktować. Bardzo często telefon nie jest odbierany nawet w godzinach pracy oraz klienci nie mogą się doczekać odpowiedzi na zapytania mailowe. Takie ignorowanie klientów jest szczególnie częste w przypadku zwrotów i reklamacji. To duży błąd, bo wszelkie sprawy należy załatwiać na bieżąco a zwłaszcza kwestie problemowe powinny być rozwiązywane jak najszybciej, by nie zepsuć wizerunku firmy i nie stracić klienta.
Sztuczna inteligencja to technologia, która staje się coraz bardziej popularna na świecie. Jest używany do rozwiązywania złożonych problemów, automatyzacji żmudnych zadań i tworzenia nowych doświadczeń. Zastosowania sztucznej inteligencji są nieograniczone. Można je znaleźć wszędzie, od … Czytaj więcej.
Czytaj dalejOrganizacje biznesowe wykorzystują sztuczną inteligencję i inne technologie do przekształcania swoich firm. Jest to szybki proces z wieloma możliwościami dla firm, które są w stanie wykorzystać te technologie. Sztuczna inteligencja jest wykorzystywana w świecie biznesu … Czytaj więcej.
Czytaj dalejMarketing jest istotną częścią każdej firmy i ważne jest, aby zrozumieć, jak skutecznie sprzedawać swoją firmę. Istnieje kilka różnych podejść, które możesz zastosować, aby wypromować swoją firmę. Strategia marketingowa to plan, w jaki sposób chcesz … Czytaj więcej.
Czytaj dalej